als zij niet wil/kan en hij wel? hoe verder? wij zijn getrouwd en hebben niet de beste jaren achter de rug

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je kunt langsgaan bij een relatietherapeute. Zelf adviseer ik altijd iemand die de phoenix opleiding heeft afgerond (googlen). Deze mensen werken op energetisch niveau oftewel op de energie die er tussen jouw en je partner is. Deze energie wordt middels oefeningen 'rechtgetrokken'. Geen garantie dat jullie bij elkaar blijven, wel dat er meer evenwicht zal zijn.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft het goede antwoord. Bij een relatietherapeut kun je het beste LANGS gaan.

Andere antwoorden (7)

Als zij WAT niet wil???

De relatie voortzetten of seks hebben??

In het kader van seks.
Soms wil het wel eens helpen om gewoon de knop om te zetten en het gewoon te "doen". Het klinkt een beetje banaal maar zo bedoel ik het niet.

Als je romantische gevoelens al een tijd verdwenen zijn, en je bouwt geen spanning meer op. Heb je er ook geen behoefte aan.

Door gewoon een keer te doen, wil dat vaak dat ene duwtje in de rug zijn. Je hebt dan weer vaker zin in seks. Tenminste zo werkt het bij mij....

Daarnaast zou je misschien een keer totaal uit je comfortzone kunnen stappen.
Ga eens een keer een weekend weg, ga naar Antwerpen. Boek een leuk hotelletje, ga uit eten. Helemaal relaxed. Probeer het "verliefde" gevoel weer op te roepen. Probeer eens wat ANDERS te eten, doe eens moeite voor elkaar. Koop een klein kadootje (hoef niet duur te zijn, gewoon een kleinigheidje).

Lukt dat niet, misschien counseling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook niet de beste jaren achter de rug in ons huwelijk , mijn man en ik hebben ook heel veel meegemaakt .
Je kan dan twee dingen doen :
1 je kan zeggen we kappen
2 je vecht voor je huwelijk

Opgeven is heel makkelijk , veel makkelijker dan vechten
Het is ook heel makkelijk om weg te lopen van alles , maar je moet vechten er hoeveel je samen hebt meegemaakt vecht ervoor samen , in een huwelijk laat de 1 de andere niet zakken / vallen maar geeft hem liefde en moed om door te gaan en er samen wat moois van te maken .

Ik hoop dat dit jouw zelf of je partner helpt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een goede relatie zijn er toch echt 2 nodig. Als zij absoluut niet meer wil, dan heeft het ook geen zin. Je kan niet iemand verplicht van je laten houden. Loslaten is dan nog de enige remedie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Samen naar een relatietherapeut gaan. Maar dan zou zei toch ook er voor moeten gaan. Wie weet wilt dit boek nog helpen; http://www.beslist.nl/boeken/d0000010991/Praten_met_je_partner_-_Voor_liefde_kun_je_kiezen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Xantor,

Als zij nooit seks wilt (heeft ze dat nooit gewild?), dan kan dat funest zijn voor je relatie. Voor het overgrote deel van de mannen (en vrouwen!) is seks iets wat bij een relatie hoort; wat belangrijk en essentieel wordt gevonden.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je je vrouw forceert, maar ik vind wel dat jij mag aangeven wat voor gevolgen het voor jou heeft. Naast dat seks -platgezegd- gewoon geil is (althans, dat is de bedoeling), is het ook een methode om nader tot elkaar te komen.

Naar mijn mening zijn er een aantal dingen die erg belangrijk zijn:
[1] De seks moet door beide partners lekker gevonden worden (logisch).
[2] Er moet sprake zijn van gelijkwaardigheid.
[3] Grenzen moeten gerespecteerd worden.
[4] Voordat je je echt kan overgeven aan de ander tijdens een seksueel contact, moet het (lijkt mij) ook in de relatie zelf 'goed zitten' (oftewel; er moet sprake zijn van respect en vertrouwen).
[5] Er moet over gesproken kunnen worden.
[6] Om echt te genieten van de seks, moeten individuen ook goed in hun vel zitten (bijvoorbeeld geen extreem slecht lichaamsbeeld hebben, of het gevoel te hebben op seksueel vlak onder te presteren).
[7] Als alle andere punten kloppen, moet je natuurlijk ook van seks kunnen genieten en er dus geen afkeur voor hebben.

Nu vraag ik mij af of punt 5 het geval is. Weet jij (of u?) ook waarom jouw vrouw geen seks wilt. Vindt ze het niet lekker? Spelen er vervelende dingen in de relatie? Is ze erg onzeker? Houdt zij überhaupt wel van seks? Ik noem maar een aantal dingen op. Ik weet natuurlijk niet wat bij jullie het geval is.

Als het praten goed zit, maar zij nog steeds nooit zin heeft in seks, dan hebben jullie een probleem. Natuurlijk kunnen kleine dingen helpen: jezelf goed verzorgen en aantrekkelijk houden (dus geen bierzuipende-ongewassen-ordinaire man), veel dingen samen ondernemen, eventueel eens met een specialist praten etcetera.

Mocht je vrouw voet bij stuk houden en echt geen seks willen, dan zit er niets anders op dan het te accepteren. Dit betekend niet dat jij er mee moet leven. Leven met iemand die nooit seks wilt zou ik persoonlijk niet kunnen. Het betekend niet dat ik vreemd zou gaan, maar dat ik me erg onzeker over mezelf zou voelen en die belangrijke intimiteit die ik wil hebben met degene waarvan ik het meest hou moet missen.

Ik raad je om de punten die ik heb opgeschreven eens goed na te gaan en er eventueel iets mee moet doen. Voor de rest wens ik je heel veel sucseks!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach , seks is voor sommige mensen niet makkelijk. Er kunnen zo veel oorzaken voor zijn! Mooie suggesties en prima geformuleerd. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel!
Soms is het na een half leven bij elkaar duidelijk dat er iets scheef is gegroeid. Het kan seks zijn , het kan het gebrek aan vrijheid zijn , het kan ook zijn dat de één zich niet emotioneel kan uiten .

Vooral het gebrek aan vrijheid nekt de wil om door te gaan in een huwelijk. Of ergernis aan elkaar. En vooral het niet meer over bepaalde zaken kunnen praten.

Dus : ga praten . Trek je stoute schoenen aan. Ga vertellen dat jij seks en intimiteit belangrijk vindt , vertel dat jij meer vrijheid wenst in je seksuele beleving .
Vertel dat jij die vrijheden nodig hebt en als jij het niet bij haar kan vinden , dat je iemand erbij wil om lichamelijk van te kunnen houden.

Ga niet vreemd en het niet vertellen want dan beschadig je je relatie . Maak openingen en maak bespreekbaar wat je mist . Het onbespreekbare wordt dan meestal wel mogelijk .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zal je samen uit moeten praten en als het niet lukt dan toch hulp in moeten schakelen. Als ik het zo lees dan gaat het al een paar jaren zo en dan zal er toch iets moeten gebeuren, anders nog meer "slechte jaren"